I uge 22 (om godt og vel 2 uger) lancerer TDC deres nye kreative univers, som de vælger at kalde det. De har valgt at publicere det inden, så man kan få en smagsprøve på ‘work in progress’. God stil.

Det fantastiske ved TDC er, at det er en stor international koncern med de bedste muligheder for at få udviklet de fedeste designkoncepter. Men det gør TDC bare ikke. Wonder why…?

Konceptet
Det er dotten – eller dotdekorationen, som de vælger at kalde den, som er det nye “designkoncept.” Nok den fra .com…? Eller den fra Telias gamle logo måske…? Mere kan jeg ikke helt få ud af det.

TDC dots

Logo
Logoets form er den samme, som vi kender den fra tidligere. Men TDC har valgt at udvide de mulige farvegengivelser af logoet til alle regnbuens farver. Så er der selvfølgelig også frit valg fra alle hylder.

Logo

Farver
Selv Per Arnoldi vil blive imponeret over TDCs farveorgie.

TDC Farver

Det nye er også, at der nu kan flyde dots ud fra logoets to hjørner. Enhver corporate designer må få tiks af denne form for logovoldtægt.

En ting er sikkert: Dette er en gennemført udvanding af logoet – og det brand, som TDC har postet rigtig mange millioner efter de seneste år.

TDC Dot logo

Desværre er det uklart, hvem der står bag de kreative streger, men det er uden tvivl et bureau, som er super dygtig til at lade inspirere af Telia, Sony og et par andre med mange prikker og farver.

Hvis jeg var TDC, ville jeg nok føle mig en anelse sat tilbage på designscenen, men det er måske også strategien. Man overraskes jo til stadighed.

Læs mere her hos TDC eller i denne PDF.