I morgen uddeler The Design Business Association priser i deres årlige konkurrence “Design Effectiveness Awards”. DBA har siden 1989 arbejdet med at få design ophøjet til en anerkendt forretningsmæssig disciplin – og arbejder udfra denne mission:

The Design Business Association exists to promote professional excellence through productive partnerships between commerce and the design industry to champion effective design which improves the quality of people’s lives.

I England er man væsentlig længere med at betragte design, som et strategisk redskab – og mange virksomheder investerer målrettet i design som innovation.

Wolff OlinsDBA uddeler således en gang årligt deres Effectiveness Awards. Priserne gives til designprojekter, hvor designets effekt på bundlinien kan dokumenteres.

Det bliver spændende at se, om Wolff Olins efter morgendagens prisoverrækkelser kan holde den flotte førsteplads i ligaen (billedet er fra et af deres vinderprojekter).

Dansk Design Center følger denne tendens, da en af priserne til Den Danske Designpris 2007 “Designmatters prisen” alene kan vindes af virksomheder, som har opnået vækst ved at investere i design.

Remember: Good design means good business :-)